måndag 9 mars 2009

Suck, pust och stööön!

När jag började på den här utbildningen var jag jättelycklig! Ohhhh vad underbart att läsa, reflektera utvecklas och njuta. Hmmmmm... Ack vad lite jag visste!!!

Just nu tillbringar jag 1000-tals timmar framför datorn, ju mer jag sitter där ju mindre fattar jag och ju mer inser jag att jag absolut inte kan ett smack om denna sybervärld som är mina elevers vardag. Att den dator kan frammana så mycket aggresion visste jag inte heller!! Jag menar.....så fort man kommer underfund med något uppstår genast ett nytt problem.

Och uppgifterna sen då! Jag börjar glatt att undersöka något och stöter då genast på termer och begrepp som är nästan grekiska vilket leder till att jag måste ju ta reda på det också. Så hur jag än bär mig åt känns det som om jag kommer längre och längre och längre från det ursprungliga problemet!

Förstå mig rätt!!! Jag gnäller inte (bara lite). Jag vill så himla mycket lära mig detta och jag kommer ju att göra det också.....men fatta........jag är ju bildlärare!!!! Det enda jag har haft datorn till innan är att maila, redigera foton, betala räkningar och skriva dokument. Och jag tyckte jag var riktigt bra på det!!!! (fniss)

Ja.......i värsta fall får jag väl ta hela sommarlovet på mig också!

Nu ska jag gå in och redigera fyra ord i publiwiki. Har varit inne och tittat och börjat men insett att innan jag kan börja redigera måste jag veta vad som kan redigeras och då behöver jag ju lära mig om det som står där redan!!!

So....back to work!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar