söndag 20 december 2009

Äntigen jullov!

Hur fort går inte en termin! Eller hur fort går inte åren! Det är snart 2010 och jag har knappt fattat att vi lever i 2000-talet! I vilket fall som hels har vi genomfört en helt underbar Luciasoaré med eleverna på skolan. 180 elever i luciatåget! Bilder och förhoppningsvis en liten filmsnutt kommer!

Jullov! Detta efterlängtade lov! Men för mig blir det att försöka hinna ikapp med alla uppgifter som jag inte hunnit med. Det är förbaskat svårt att jobba halvtid och läsa halvtid. Jobbet har en förmåga at breda ut sig mycket mer än 50 % men det är väl så när man arbetar med männsikor. Hmmm, ja ja det är bara att bita ihop och jobba på. Kursen har ändå varit givande trots att jag verkligen inte hade någon som helst kunskap om bloggar, wikis, hemsidor m m. Men jag har lärt mig. Och fortsätter att lära mig. Summa sumarum har det varit en riktigt bra kurs! Jag uppmanar alla lärare att gå denna eller ngn liknande utbildning. Vi kommer inte undan. Vi måste möta eleverna i deras verklighet. Och när man väl börjar kan man inte låta bli att bli fascinerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar